„Po dobu rekonstrukce budou zřízena dvě provizorní nástupiště, přechod přes koleje a náhradní trasa pro cestující s rampou vně budovy. Přístup bude umožněn na 3. nástupiště a dvě nová provizorní nástupiště po přechodu, který bude střežen dopravním zaměstnancem Správy železniční dopravní cesty. Přístup na nástupiště 1 a k vlakům z Rudné a Rakovníka bude zajištěn po levém rameni schodiště z podchodu a chodníkem podél budovy vymezeným koridorem,“ popsal plánovaná omezení ředitel stavby Jaroslav Bašta.
Trasy na jednotlivá nástupiště budou viditelně označeny. „Předem se všem cestujícím omlouváme za komplikace způsobené rekonstrukcí železniční stanice Beroun,“ dodal Bašta.
Správa železniční dopravní cesty zahájila rekonstrukci traťového úseku z Berouna do Králova Dvora. v délce 5,7 kilometru 17. března 2017. Stavba za 2,2 miliardy korun je ze tří čtvrtin financovaná z evropského programu „Nástroj pro propojení Evropy“ a zahrnuje vedle celkové modernizace železniční stanice Beroun také zvýšení traťové rychlosti a modernizaci zabezpečovacího zařízení. S jejím ukončením se počítá v říjnu 2019. Zhotovitelem prací je sdružení firem pod vedením EUROVIA CS.
V rámci optimalizace dojde ke zvýšení traťové rychlosti na 160 km/h, modernizaci zabezpečovacího zařízení a úpravám, jež umožní rychlejší průjezd vozidel s naklápěcí technikou.
„Každý počin, který přispěje k čistotě ovzduší v našem městě, vítáme a věříme, že zatraktivnění železniční dopravy pomůže i k odlehčení dopravy v Berouně,“ vyzdvihl význam investice starosta Ivan Kůs.
(euv)