Obsah

Stavba železničního tunelu mezi Prahou a Berounem má začít za sedm let

Typ: ostatní
Správa železnic vypsala tendr na projektanta dokumentace pro stavbu nové trati mezi pražským Smíchovem a Berounem! Trať povede převážně v tunelu, který začne pod Barrandovem a vyústí u Berouna (viz přiložená dokumentace).

Dále bude nový koridor pokračovat po novém mostu přes údolí Berounky a vlaky se následně pojedou po stávající trati na berounské hlavní nádraží. Navržená trať nebude prozatím využívána jako vysokorychlostní i když nový tunel má být navržen pro maximální rychlost 200 km/h.

Požadavky města Beroun

„Správou železnic jsme byli seznámeni s aktuálním vývojem stavby nové trati Praha – Beroun. Město se ohradilo proti tvaru navrženého mostu. Podle původního návrhu se mělo jednat o most s vysokou ocelovou konstrukcí. My však požadujeme jiný typ konstrukce mostu, který by méně zasahoval do charakteru krajiny a co nejméně narušil výhled na Tetín a tetínské skály směrem od Berouna. Zároveň požadujeme minimalizaci dopadů na obyvatele Berouna, a to jak při realizaci, tak při následném provozu na nové trati. Požadujeme dostatečná protihluková opatření a dodržení všech technických pravidel. V rámci výstavby požadujeme, aby hlavní stavební činnost byla prováděna z jiného místa, než z Berouna,“ upozornil místostarosta Michal Mišina na tři hlavní požadavky, které v rámci projektové přípravy město vzneslo a zároveň chce ohlídat, aby byly splněny. Nový tunel by ale město chtělo využít i k jiným účelům. „Chceme se domluvit, aby při budování tunelu byla položena nové vodovodní potrubí směrem od Prahy do Berouna. Zajistili bychom tak občanům druhý přívod vody do Berouna, protože dosavadní přívod Želivky je již téměř 50 let starý,“ vysvětlil Michal Mišina.

Do Prahy za 12 minut

Samotná stavba by měla začít v roce 2028 a trvat má zhruba sedm let. Jednou z hlavních výhod pro obyvatele našeho města bude rychlé spojení s hlavním městem. Po dostavbě trati by se měla zkrátit jízdní doba z Berouna do Smíchova ze současné více než půlhodiny na 12 minut. Další výhodu přinese vysokorychlostní trať pro regionální dopravu a vyřeší tak přetížení současné kapacity. Odlehčení současné železnice podél Berounky od dálkové osobní a nákladní dopravy umožní navíc zvýšit frekvenci provozu příměstských vlaků na této trati. Zrychlí tak mezinárodní doprava mezi Prahou, Plzní a Mnichovem či Norimberkem.


Příloha

Vytvořeno: 30. 4. 2021
Poslední aktualizace: 30. 4. 2021 11:13
Autor: