Jak to bude s opravou mostu přes Berounku

Jak to bude s opravou mostu přes Berounku 1

Berounský silniční most TGM čeká v nejbližší době kompletní rekonstrukce. Znamená to zbourání celého mostu včetně pilířů a nahrazení mostem novým. Současný stav mostu je momentálně na sedmistupňové stupnici hodnotící jeho technický stav na bodu šest.

Při sedmém (havarijním) stupni je nutné most uzavřít. Vlastníkem mostu je Středočeský kraj, který prostřednictvím KSÚS (Krajská správa a údržba silnic) na přípravě rekonstrukce s městem úzce spolupracuje. Letos KSÚS již podala žádost o stavební povolení. Po jeho vydání a nabytí právní moci bude následovat realizační dokumentace a výběrové řízení na dodavatele stavby.

Řeší se i objízdná trasa. Město a následně i Ředitelství silnic a dálnic odmítlo přijmout původní variantu, že by doprava byla vedena pouze po dálnici. Proto bylo přislíbeno vybudován provizorního mostu, který bude sloužit po dobu rekonstrukce mostu TGM.

Středočeský kraj si nechal zpracovat variantní studie, kde a jaký most umístit. Vyhrála varianta objízdné trasy přes ulici Karly Machové, Na Parkáně a Na Ostrově přes provizorní most až na Závodí. “Tuto variantu umístění včetně rozpracovaného tvaru mostu, jsme dostali k připomínkování začátkem listopadu. Podle ní budu na mostě dva jízdní pruhy pro obousměrný provoz, nikoli kyvadlový jak bylo mylně prezentováno. Most bude určený pro osobní dopravu, veřejnou hromadnou dopravu, vozidla IZS, údržbě města a vozidlům nesplňujícím požadavky na provoz po dálnici. Ostatní nákladní doprava bude z provozu na tomto mostě vyloučena. Obousměrný bude i stávající most na ostrov u zimního stadionu. Ze stávajícího mostu přes náhon bude odmontováno zábradlí a nad něj se umístí most provizorní tak, aby nebránil stavbě protipovodňové stěny a zároveň byl umožněn obousměrný provoz i v této části. Jediným problémem bude, že zde již nezbyde místo pro lávku pro pěší. Pěšky se lidé se na ostrov dostanou buď po mostě u Venediku anebo po lávce u zimního stadionu. Provizorní most bude mít samozřejmě menší kapacitu než most TGM. Řada řidičů proto jako objízdnou trasu raději využije dálnici D5. Tlačíme proto na Středočeský kraj, aby před započetím prací na mostě TGM vybudoval okružní křižovatku u OMV na jižní straně D5, která má již vydané pravomocné stavební povolení.“ popsal vybranou variantu řešení objízdné trasy místostarosta Michal Mišina.

Současně se řeší i třetí most tzv. jižního obchvatu, který by měl být umístěn mezi dálničním a železničním mostem. „Momentálně se velmi intenzivně pracuje na projektové dokumentaci. Projektant předložil tři varianty tvaru a konstrukčního řešení mostu, kde i s ohledem na cenu a jeho vzhled bude vybrána ta nejvhodnější varianta. Následně se bude pokračovat na dalších projektových stupních tak, aby bylo možné tento most co nejdříve realizovat. Může se dokonce stát, že se tady v Berouně budou stavět najednou mosty dva, a to most TGM a most jižního obchvatu,“ doplnil Michal Mišina.

 

Datum vložení: 15. 11. 2024 12:21
Datum poslední aktualizace: 15. 11. 2024 12:24