Město zajistilo potřebné kroky ke stavbě obchvatu
Obchvat značně ulehčí dopravě a odvede nákladní dopravu z frekventované Plzeňské ulice, která spojuje Beroun s Královým Dvorem. Stavební práce na berounském úseku C, který zahrnuje území od křižovatky s čerpací stanicí OMV na jižní straně D5 až po hranici s Královým Dvorem, by mohly začít koncem příštího roku.
Do kompetence KSÚS spadá vyprojektování nové okružní křižovatky u OMV a mostu přes Litavku. Výstavba nového kruhového objezdu byla Radou kraje schválena již v roce 2017, nicméně zde došlo ke kolizi při rozšiřování dálnice D5 o další pruh. Práce na okružní křižovatce musela být pozastavena, jelikož by objekt výškově nevyhovoval přemostění. Středočeský kraj našel nového projektanta okružní křižovatky, který dokumentaci připraví tak, aby splňovala potřeby města a aby bylo možné napojit zbylé části obchvatu v následujících fázích stavby. S přepracovanou dokumentací kraj počítá do konce letošního roku.
Město Beroun mělo podle dohody za úkol zařídit dokumentaci pro územní rozhodnutí mostu a obchvatu, vyřídit majetkoprávní vztahy k pozemkům, stavební povolení a projektovou dokumentaci pro část obchvatu od mostu dál.
„Aby nám schválené stavební povolení vydané v roce 2020 nepropadlo, byla legislativně, podle všech předpisů a po domluvě se Středočeským krajem, stavba obchvatu zahájena už minulý rok a následně byly práce přerušeny. V současné době se pracuje na dokumentaci pro provádění stavby v konečné verzi úseku, který máme dle smlouvy na starost. Tedy úsek od mostu k hranicím s Královým Dvorem,“ říká místostarosta Michal Mišina.
Stavební práce na části obchvatu C by měly trvat minimálně dvě stavební sezóny. Aby nebyla přerušena doprava v ulici Koněpruská, a aby nebyla omezena doprava na sjezdu kolem OMV z dálnice D5 směrem od Plzně, bude se v první stavební sezóně pracovat právě na komunikaci v této lokalitě. V následující sezóně se začne budovat okružní křižovatka, na kterou bude následně navazovat přemostění přes Litavku. Souběžně se pravděpodobně bude pracovat i na úseku od mostu směrem na Králův Dvůr.
Další etapa obchvatu na katastrálním území Berouna se skládá z pozemní komunikace od parkoviště P+R I až k železničnímu mostu přes Berounku. Zde se počítá s vybudováním nového mostu a obchvat bude pokračovat až do Hostímské ulice. Město i zde, na základě dohody s KSÚS, zajišťuje projektovou dokumentaci, vyřizuje stavební povolení a majetkové vypořádání s majiteli pozemků. „Kromě kraje a města má, zejména o tuto část obchvatu, velký zájem i Správa železnic. Úsek totiž bude sloužit jako podpůrná komunikace pro stavbu tunelu Praha-Beroun, která je naplánována do roku 2028,“ uzavřel Michal Mišina.
Datum poslední aktualizace: 2. 2. 2024 13:12