Začala modernizace trati mezi Karlštejnem a Berounem, pozor na změnu jízdního řádu

Začala modernizace trati mezi Karlštejnem a Berounem, pozor na změnu jízdního řádu 1

Správa železnic pokračuje v modernizaci koridoru podél řeky Berounky. Po úseku z pražského Smíchova do Radotína nyní přichází na řadu stavba, jejíž slavnostní zahájení se uskutečnilo na konci minulého roku ve stanici Karlštejn.

Obnovou projde více než sedm kilometrů trati do Berouna, dokončení prací přinese rychlejší a bezpečnější provoz. Práce v hodnotě bezmála 2,3 miliardy korun potrvají do roku 2026, budou ale mít menší vliv na dopravu, než se původně očekávalo.

Většina prací se bude odehrávat za jednokolejného provozu vlaků, který bude probíhat prakticky po celý tento rok. V souvislosti s pracemi začne platit od pondělí 29. ledna nový jízdní řád na trati Praha - Beroun Typ: PDF dokument, Velikost: 365.54 kB.

Na konci prací  dojde ke zprovoznění výhybek nové odbočky Lom, díky čemuž se úseky s provozem po jedné koleji zkrátí na polovinu.

„Díky rekordním rozpočtům v historii Správy železnic zahajujeme modernizaci další části třetího koridoru, a to v rámci optimalizace úseku Karlštejn – Beroun. Přinese nejen pohodlnější, ale také kratší cestování do řady míst v západních Čechách,“ popsal ministr dopravy Martin Kupka.   

„Pozitivní zprávou pro cestující je, že se práce obejdou bez úplného přerušení provozu. Kolem pracovních míst bude navíc možné jezdit rychleji než dosud; namísto běžně používaných 50 km/h se díky zavedeným opatřením bude projíždět osmdesátkou. Tím se sníží dopady stavby na pravidelnost vlaků,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Modernizaci trati vítá i starostka Berouna Soňa Chalupová: „Jsme rádi za každou novou možnost dopravy nebo její zrychlení. Snažíme se snížit automobilovou dopravu v centru a toto je jedna z cest, jak toho docílit.“

Specifikem zahajované stavby je, že se nachází v úzkém údolí řeky Berounky, navíc na území CHKO Český kras. Pro zvýšení bezpečnosti provozu proto dojde k sanaci a zajištění skalních masivů nad tratí, zejména v okolí obce Tetín. Svou podobu zcela změní zastávka Srbsko, která získá bezbariérová nástupiště, celkovou rekonstrukcí projde tamní podchod.

Traťová rychlost se po aktivaci evropského zabezpečovače ETCS zvýší na 130 km/h. Vložení výhybek přibližně v polovině traťového úseku pak zajistí vyšší kapacitu trati a tím i pravidelnější provoz.

Celkové investiční náklady stavby Optimalizace trati Karlštejn (mimo) – Beroun (mimo) činí 2 728 456 175 Kč bez DPH. Projekt je spolufinancovaný Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Celková výše způsobilých nákladů projektu je 1 653 293 094 Kč. Míra podpory EU je 83,13 % ze způsobilých nákladů, výše dotace činí maximálně 56 624 561 eur, tedy zhruba 1,35 mld. Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotoviteli stavby jsou společnosti Elektrizace železnic Praha a SWIETELSKY Rail CZ. (sždc)

Přílohy

jízdní řád od 29. 1..pdf

jízdní řád od 29. 1..pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 365,54 kB
Datum vložení: 23. 1. 2024 13:11
Datum poslední aktualizace: 2. 2. 2024 13:12