Nové nádraží slouží veřejnosti již dva měsíce

Nové nádraží slouží veřejnosti již dva měsíce

Od poloviny prosince funguje nový integrovaný dopravní uzel vlakového a autobusového nádraží. Zatímco na komplexní zhodnocení jeho provozu je ještě brzy, opodstatněné změny v jízdních řádech společnost PROBO BUS již zohlednila v první úpravě jízdních řádů funkční od 28. února.

„Kde byla změna možná a výhodná pro většinu cestujících, tam jsme ji provedli,“ komentuje vedoucí provozu PROBO BUS Vladimír Káš. První velké vyhodnocení provozu nového autobusového nádraží bude provedeno v dubnu. Účelem tohoto hodnocení je zanést co možná nejvíce relevantních připomínek do druhé úpravy jízdních řádů, jejíž spuštění je naplánováno na červen.

V požadavcích občanů i zástupců obcí, které společnost PROBO BUS v lednu navštívila za účelem shromáždění podnětů k fungování nádraží, zazníval často návrh na zvýšení počtu spojů zajíždějících do centra Berouna.

„Rádi bychom v centru udrželi hladinu emisí z automobilové dopravy na současné úrovni a postupně ji snižovali, což bylo ostatně i podmínkou přidělení dotace na stavbu nádraží. Je proto žádoucí, aby centrem města projíždělo méně autobusů než před přesunem nádraží,“ říká starosta města Ivan Kůs.

Jak se ukázalo, obyvatelé Berouna a spádových obcí nejsou o možnostech autobusové dopravy dostatečně informováni. Nejvíce problémů se ukazuje při přestupech z linek příměstské dopravy na linky městské a následném placení jízdného.

Kombinace tarifů Středočeského kraje, Pražské integrované dopravy a cen jízdenek nastavené společností PROBO BUS může být pro některé občany matoucí. Zástupci PROBO BUS proto na žádost města plánují informační kampaň, kdy do autobusů vylepí plakáty s nejčastějšími problémy cestujících a jejich řešení.

Datum vložení: 29. 2. 2016 0:00
Datum poslední aktualizace: 29. 2. 2016 0:00
Autor: Adéla Felklová